۴ کاری که هر کار آفرین باید در هفته اول سال نو انجام دهد .

20161228204846-gettyimages-492708472

وقت خودتان را بیهوده پر نکنید . وقتتان را با فکر کردن راجع به پایه های رشدتان در ۱۲ ماه آینده پر کنید .

وقتی سال جدید رسما شروع می شود، زمان آن است که به محیط کارتان برگردید و ایده های جدید، هوشمندانه و موثر را برای رشد کسب و کارتان تدوین کنید .

مهم نیست شرکت شما چقدر بزرگ است ، نوع تجارت شما B2B یا B2C است و چه صنعتی را در کسب و کارتان دنبال میکنید ، این مقاله شامل ۴ کار الزامی است ، اگر هدفتان در ۳۶۵ روز آینده افزایش منافع و سهم بازار شرکتتان است :

۱-برنامه ی ۱۰۰ روزه

از سال ۱۹۳۰ زمانی که فرانکلین رزولت تاثیر گذاری خودش را در Oval Office شروع کرد، تدوین برنامه ی ۱۰۰ روزه برای رئیس جمهوران تازه کار آمریکا به یک سنت تبدیل شد. برنامه ی ۱۰۰ روزه شامل اهداف کوتاه مدت دست یافتنی است که رئیس جمهور برای بهبود کشور در نظر گرفته است. کارآفرینان باید برنامه ی ۱۰۰ روزه ی خود را به عنوان طرح کار برای افزایش بهره وری و سودآوری کسب و کارشان بنویسند. برای مثال : یک برنامه که شامل ۱۰۰ کار و جزئیات لازم آن است تا کارآفرین از تمام اقدامات و منابع لازم برای انجام آن کارها آگاه باشند.

تا زمانی که وقت و مکان برای رویابافی بلندمدت در پروژه وجود دارد، برنامه ی ۱۰۰ روزه به کارآفرینان این امکان را میدهد اهداف در دسترس را بسازند و دنبال کنند تا سال جدید را با انرژی فوق العاده زیادی شروع کنند . وقتی که خط زمانی برنامه ۱۰۰ روزه تا سه ماه و نیم تکمیل و طی شد، کار آفرینان میدانند که باید جشن بگیرند یا تلاش هایشان رو دوباره کالیبره کنند !

۲-کاهش پارازیت و ساماندهی

چه بخواهید فِنگ شویی دفتر کار خودرا بهبود دهید یا حتی بخواهید وسایلتان را راحت تر در فضای محیط کار پیدا کنید، داشتن یک برنامه ی جامع برای تمیزکاری و مرتب کردن، کار پرزحمتی اما ضروری می باشد. برای انجام دادن این کار، یک روز شنبه که اعضای تیم تان می توانند داخل شرکت حضور داشته باشند را تنظیم کنید، یک دستگاه کاغذ پاره کن بزرگ و جادار ( paper shredder ) اجاره کنید و تمام اسناد غیر ضروری ، پوشه ها و فایل ها ، بروشور ها ، کتاب ها ، محصولات نمونه و چیزهای دیگرِ غیر قابل مصرف را نابود کنید. به محض اینکه محیط کارتان تمیز تر و تنگ تر شد ، یک سیستم بکاپ ابری راه اندازی کنید که بتوانید فایل های الکترونیکی را سریع و راحت بازیابی نمایید. ساماندهی دفتر کارتان نه تنها باعث میشود که تیم شما موثرتر کار کند بلکه کمک می کند تا دفتر کارتان ساده تر و حرفه ای تر جلوه بنماید .

۳-اخراج شخصی که میدانید باید اخراج شود .

ممکن است شما از کمک های مکرر برای خوب پیش بردن اوضاع کاری به کارمندتان خسته شده باشید ، یا اینکه به امید جمع و جور شدن کارمندان ضعیف تان تحملشان کرده باشید. هرچند که شما با حضور اشخاص ناکارآمد در تیمتان کنار آمده اید ، ولی می دانید آنها هنوز آنجا هستند و برای سالم ماندن شرکت شما مضرند . اگر شما شهامت انجام دادن این پاکسازی را در سال قبل  نداشتید اینک زمان آن فرا رسیده! هزینه هایی ک متحمل شدید شامل کاهش تولیدات ، روحیه پایین کارمندانتان ، نظارت های اضافی برای شما ، خراب شدن ارتباط با مشتری ها و کاهش درآمد ها بخاطر استخدام کارمندان عامی بوده است که ممکن است به اندازه ۱۹۰٫۰۰۰ دلار در سال رو برایتان به همراه داشته باشد. پس این تصمیم را بگیرید که یا این وضعیت را بهبود دهید ( اگر قابلیت بهبود دارد ) یا پاکسازی کنید.

۴-بالا و بالاتر بروید .

اولین هفته ی سال جدید زمان خوبی برای بازبینی دوباره و احتمالا افزایش قیمت محصولات و یا سرویس هایتان است. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک سعی می کنند با کاهش قیمت مجصولاتشان در رقابت باقی بمانند در حالی که این اشتباه ترین کار ممکن است . در عوض میتوان با مطالعه چشم انداز کاری رقبا و تاریخچه ی قیمت گذاری محصولات خودتان، برنامه ای برای بهترین زمانِ بالا بردن نرخ و قیمت هایتان ساخت و همچنین درباره ی بالابردن ارزش پیشنهاد هایتان برای بازبینی و ارائه قیمت های عادلانه مدتی فکر کرد . در نهایت اگر شما فضای خالی ولی کوچکی برای افزایش عادلانه دیدید باید آن را تصاحب کنید .

این قابل درک است که بعد از گذراندن تعطیلات و تفریحات ، مدتی طول بکشد تا کسب و کارتان دوباره رشد صعودی به خود بگیرد .

کارآفرینانی که توانایی انجام منظم این چهار قدم را به عنوان یک شروع در سال جدید را دارند می توانند به تیم هایشان انرژی ببخشند، ایده های هیجان انگیزی بدهند و فرصت های جدیدی برای نوآوری و رشد ایجاد کنند .

 

منبع

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *